Articles scientifiques

Computers & Education
Makki, T. W., O'Neal, L. J., Cotten, S. R. & Rikard, R. V. (2018)

This study examines the role of second- and third-order barriers to classroom computing integration among fourth- and fifth-grade teachers in an urban, low-income school district (i.e., where computing resources are limited, or first-order...

Prins, E. (2017)

Previous research on digital storytelling (DST) has focused chiefly on children and youth, but we know little about how it is used in non-formal adult education.

Porte, E. (2017)

Du 19 au 21 septembre 2011 étaient organisées à Ajaccio les premières Assises de la médiation numérique. Depuis, deux autres éditions ont eu lieu a Bordeaux (2013) et a Caen (2015).

Aagaard, J. (2017)

This article provides a critical study of the ambivalent nature of educational technology.

Alava, S. (2016)

Les jeunes développent des usages numériques autonomes dans le cadre de leurs loisirs.

Revue Diversité (2016)

À l’heure où les modalités d’apprentissage se diversifient considérablement, où les occasions d’apprendre sont de plus en plus nombreuses – dans un foisonnement qui brouille les frontières entre les différents espaces éducatifs –, l’idée d’une...

Kear, K., Jones, A., Holden, G., & Curcher, M. (2016)

Three exemplars are presented of social technologies deployed in educational contexts: wikis; a photo-sharing environment; and a social bookmarking tool.

computers in human behavior
Greenhow, C., Gibbins, T., & Menzer, M.M. (2015)

Social network sites (SNSs) like Facebook.com, are the dominant technology-mediated leisure activity among teenagers in different countries, prompting researchers to...

Nouveaux cahiers de la recherche en éducation
Alava, S. & Morales, L. (2015)

Les jeunes élèves de 12 à 17 ans utilisent régulièrement des outils numériques et construisent des pratiques personnelles.

Alsic
Guichon, N. (2015)

Cet article fait état d'une recherche qui investigue de quelle façon une catégorie d'étudiants, celle des étudiants internationaux non francophones de niveau avancé, intègre ou non les outils numériques dans ses pratiques sociales et académiques...

Pages