Articles scientifiques

Computers & Education
Barak, M. (2018)

The goal of this study was to examine university students' flexible thinking and resistance to change (as an opposite trait) according to their expertise in information and communication technology (ICT).

new media & society
Blank, G. & Lutz, C. (2018)

Recent studies have enhanced our understanding of digital divides by investigating outcomes of Internet use. We extend this research to analyse positive and negative outcomes of Internet use in the United Kingdom.

Elliott, T. & Earl, J. (2018)

Scholars have long been concerned about the effect that digital inequalities might have on marginalized populations.

Social Science Computer Review
Blank, G., Graham, M. & Calvino, C. (2018)

Combining data from a sample survey, the 2013 Oxford Internet Survey, with the 2011 UK Census, we employ small area estimation to estimate Internet use in small geographies in Britain.

Texas Education Review
Lee, C., & Soep, E. (2018)

On a Tuesday afternoon in downtown Oakland, seven teens stare intensely into their laptops and type furiously on their keyboards.

New Media & Society
Yuen, A. H. K., Park, J., Chen, L. & Chen, M. (2018)

A digital divide continues to be reported across and within nations, first as an access issue and second as an issue of effective usage.

Edwards, S., Nolan, A., Henderson, M., Mantilla, A., Plowman, L. & Skouteris, H. (2018)

Young children from around the world are accessing the internet in ever increasing numbers.

Charmarkeh, H. & Lagacé, M. (2017)

La société fait face à deux défis majeurs : la numérisation de l’ensemble des sphères de la société et l’allongement de la durée de la vie (Rivière et Brugière, 2010). À ce dernier chapitre, les progrès sont remarquables.

Porte, E. (2017)

Du 19 au 21 septembre 2011 étaient organisées à Ajaccio les premières Assises de la médiation numérique. Depuis, deux autres éditions ont eu lieu a Bordeaux (2013) et a Caen (2015).

Bakehe, N. P., Herbert Fambeu, A. & Tamokwe Piaptie, G. B. (2017)

L’objectif de cet article est d’étudier l’évolution des déterminants d’adoption et d’usages de l’Internet au Cameroun. Pour cela, nous utilisons deux enquêtes individuelles réalisées en 2008 et 2015.