Communications

Hernandez Limon, C. et Collin, S. (2017, mars). Perceptions of use of ICT among temporary migrant workers in Canada and their female partners. The 11th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED2017), Valence, Espagne.

Collin, S. (2016, mars). A Social-critical approach to digital technologies in education: what are the implications for teacher training? Communication présentée au symposium Key issues in information technology and teacher training in Canada, SITE 2016, Savannah, États-Unis.

Collin, S. (2015, nov.). Vers une approche sociocritique du numérique en éducation. Le numérique en éducation: une perspective sociocritique, Lyon, France. 

Collin, S. (octobre, 2015). Oline Students in Traditional Courses : the Challenge of Inclusion, E-Learn, 2015 (Hawaï, Etats-Unis). 

Collin, S., Ndimubandi, A. et Kamta, J. (septembre, 2015). Digital inequalities in education : an empirical study of 236 primary and secondary school students in Montreal, World Social Science Forum, transforming global relations for a just world (Durban, Afrique du sud).

Collin, S., Saffari, H., Lortet, A. (2015, juillet). « On peut tous faire Harvard » (le Parisien, 25 août 2013) : analyse critique des discours médiatiques sur les MOOC. Colloque international du RIFEFF (Mieux former les enseignants dans la francophonie : principaux enjeux actuels et futurs), Université de Patras, Grèce.

Collin, S. (2015, février). Migrants Use of Technologies: An Overview of Research Objects in the Field. Eleventh International Conference onTechnology, Knowledge, and Society :Big Data and the Politics of Participation in a Digital Age (Berkeley, Californie, États-Unis).

Peters, M., Collin, S. et Lefrançois, D. (2014, juin). Analysing Online Students Participation in a Traditionnal Classroom Course. Communication présentée à The Future of Education Conference, Florence, Italie.

Collin, S., Saffari, H., Callone, O. (2014, décembre). Digital technologies and migrant youth in Quebec (Canada): an educational perspective. Interactive Futures: Young People’s Mediated Livesin the Asia Pacific and Beyond (Monash University, Melbourne)

Collin, S. (2014, juillet). Social integration of international students in quebec (canada) universities: a matter of technology? Edulearn14 (Barcelona, Espagne).

Pages