Publications

Collin, S. & Karsenti, T. (2012). ICT and Migration: A Conceptual Framework of ICT Use by Migrants. In T. Amiel & B. Wilson (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2012 (pp. 1492-1497). Chesapeake, VA: AACE.

Karsenti, T., Dumouchel, G., et Collin, S. (2012). Preparing ICT-literate teachers: the case of Canadian-school teachers. In T. Amiel & B. Wilson (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2012 (pp. 1492-1497). Chesapeake, VA: AACE.

Karsenti, T. et Collin, S. (2011). Eduportfolio 3.0: Advantages and Challenges in Higher Education. In S. Barton et al. (Eds.), Proceedings of Global Learn Asia Pacific 2011 (pp. 144-146). AACE.

Collin, S. et Karsenti, T. (2011). Portrait of ODL in Africa: Results of a three-year longitudinal study (2007–2010). In S. Barton et al. (Eds.), Proceedings of Global Learn Asia Pacific 2011 (pp. 1954-1958). AACE.

Karsenti, T. et Collin, S. (2011). The PanAf project : from summary to perspectives. Actes de colloque du congrès E-Learning Africa (Version électronique). Dar es Salaam, Tanzanie : E-Learning Africa.

Collin, S. et Karsenti, T. (2011). Portrait longitudinal des formations ouvertes à distance (FOAD) en contexte africain : quels apports ? Quels défis ? Actes de colloque du congrès E-Learning Africa (Version électronique). Dar es Salaam, Tanzanie : E-Learning Africa.

Karsenti, T. et Collin, S. (2011). Une étude sur les apports des ordinateurs portables au primaire et au secondaire. Dans G.-L. Baron, E. Bruillard et V. Komis (dir.), Sciences et technologies de l'information et de la communication (STIC) en milieu éducatif: Analyse de pratiques et enjeux didactiques. Actes du 4e colloque international DIDAPRO (p. 261-270). Athènes, Grèce: New Technologies.

Collin, S., Karsenti, T. et Dumouchel, G. (2011). L'interaction en ligne pour développer la pensée réflexive des futurs enseignants : patterns réflexifs et influence de l'outil. Dans G.-L. Baron, E. Bruillard et V. Komis (dir.), Sciences et technologies de l'information et de la communication (STIC) en milieu éducatif: Analyse de pratiques et enjeux didactiques. Actes du 4e colloque international DIDAPRO (p. 197-204). Athènes, Grèce: New Technologies.

Karsenti, T. & Collin, S. (2011). Use of laptops by preservice teachers at the university: Does it help or hinder initial teacher training?. In M. Koehler & P. Mishra (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2011 (pp. 398-402). Chesapeake, VA: AACE.

Collin, S. & Karsenti, T. (2011). ICT in Initial Training Programs for French Teachers in Africa: A Portrait of the Situation. In M. Koehler & P. Mishra (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2011 (pp. 2855-2859). Chesapeake, VA: AACE.

Pages